یاد کن مرا

همچو باران بهاری عاشقانه ، همچو رگبار غران ، همچو خورشید بی پایان

یاد کن مرا

همچو باران بهاری عاشقانه ، همچو رگبار غران ، همچو خورشید بی پایان

نزدیک تر از این حرف ها

برای دیدن خدا نیازی به شمردن ثانیه ها نیست

      برای شنیدن خدا نیازی به درک فاصله ها نیست

               برای لمس خدا نیازی به در آوردن دست کش ها نیست

                         برای بوییدن خدا نیازی به گلاب ها و محمدی ها نیست 

                                   برای چشیدن خدا نیازی به هزارو یک صلوات بر زبان ها نیست


خدا هاله ای ست که نورانی تر از این حرف هاست

رگ گردن و جان و روح و مونس که هیچ

خدا نزدیک تر از این حرف هاست


۸۸/۱۰/۲۸ - یاد

بی تو

چشمانم خشکیده

                      تیک تیک ساعت می آید

                                                  قاب عکس ت خالیست

                                                                            نامه ای که گفته بودی پارَست

       

       دیگر نیازی به برگشتن ت نیست

                    همان جایی که هستی بمان

                                 ما اینجا ناباورانه خوش یم

                                                                    بی تو


به احترام تک تک لحظات با هم بودن

                                                 نباش  

 

۸۸/۱۰/۱۹  سرجلسه امتحان - یاد

ای ...

کاش تب داشتم

کاش می سوختم

کاش خاطراتم می سوخت

                                     حتی آن خوب هایش

کاش پرواز نمی کردم

کاش پابنده زمین بودم

کاش سقوط می کردم

کاش دلم را از بالا نمی دیدیم

کاش نمی آمدم

کاش می رفتم

کاش می مردم

کاش ...


۱۳۸۸/۱۰/۱۷ - یاد

موسمی

بعد از سال ها خشک سالی

                    بعد از سال ها قحطی

                                        بعد از سال ها راز داری

                                                                        پلک چشمانم ابری است


پشت هم می بارد

                             بی امان می بارد


رگبار دلم همچنان می بارد بر چشمانم

            این رحمت کیست بر چشمانم

دوستش دارم ! 

 

  

 ۸۸/۱۰/۱۱ -  یاد

بنگر مرا !

سکوت را دوست دارم

      چون ، چون طلا در من کمیاب است

                           

                                          دوست دارم با نگاه

                                                  هرچه در دل دارم ، فوران کنم

 کاش بودند کسانی که می شنیدند فریاد نگاهم را


حرف می زنم ، می رقصم ، می خندم ، گریه می کنم و ....

                                                        اما همه و همه صورتکی بیش نیست

صورتکی از جنس خاک گران

      که اگر برش داری

            پرواز فریادم را خواهی دید

                 که چه رفیع در آسمان دلم اوج می گیرد


کاش تو هم با من پرواز می کردی

                                           و در نسیم نگاه مان

حیاتی دوباره می یافتیم

افسوس که چَشم ها بسته اند 

   


88/10/7 - یاد

مشکی

   مشکی رنگ عشق نبود

        مشکی رنگ زندگی نیست

             مشکی رنگ امید نخواهد بود

                  مشکی رنگی ست برای خود و خدایش

                      مشکی رنگی ست از تاریکی اما شاید دور از سیاهی

                            مشکی را دوست دارم نه برای عزا نه برای غم

                                  مشکی را دوست دارم فقط و فقط برای خودش

چه محرم چه غیر ...

یا حسین

شب عاشورای ۸۸ - یاد

یاد را بی منت خوش است

توان یاران گاه توان یاد کردن نیست

                         گاه خود ناتوانند گاه ناخودآگاه


اگر از دیگران یادی ندیدی ، یاد کن آنان را

                                    که اگر از قصد بود شرمسار شوند و اگر از ناتوانی ، شاد !

 

یاد کن یاران را

           یاد کن آنان که روزی به یادت بودند

                                      گرچه امروز نیستند و تو بگذر از آنان


نه از دیگران بر تو منتی ست نه بر آنان

                                یاد را بی منت خوش است


پس یاد کن مرا !


یلدای ۸۸ - یاد